maandag 23 augustus 2010

-:: Nogmaals Pompoenenpret ::-


Nadat vorig jaar de pompoen met muisjes naar een vriendin is verhuisd wilde ik er graag weer 1 maken, gelukkig lag er nog genoeg pompoenkleurig vilt in de kast om een nieuwe te maken. Patroon opgezocht en knippen en festorneren kon beginnen. Aan het eind van de dag lag er was hij af, de tweede pompoenpret.
Pompoenpret is een pakket van Tintangel.



Helaas had ik het patroon niet goed doorgelezen, dacht het van vorig jaar nog wel te weten. Dom, want als ik even snel had gelezen had ik geweten dat er een closetrolletje om de muizengang binnen in de pompoen moet. En had ik waarschijnlijk ook de verdeling van de uitgangtjes dichter bij elkaar gedaan. En had ik niet de halve pompoen weer los hoeven halen!


Na wat extra werk is hij dan toch af, ook deze keer heb ik de muisjes niet grijs maar van bruine vilt gemaakt, vind het een mooiere combi met het oranje van de pompoen.
Jim was ondertussen met de hond door de wijk gelopen om te zien of ons vast pompoenadresje al pompoenen te koop heeft. Tas mee, geld mee en een paar mooie uitgezocht. Bij de voordeur liggen een paar grotere pompoenen en 1 hele grote en een paar kleintjes heb ik samen met de vilten pompoen, waxinehoudertjes, lampionnetjes en schors op een dienblad gelegt. Weer wat meer herfst in huis!

-:: Groetjes Maris ::-

18 opmerkingen:

  1. Ik vind hem zo leuk. Hij staat hoog op mijn lijstje om aan te schaffen. Heb gisteren de eerste pompoenen langs de weg te koop gezien. Kan het niet afwachten om ze weer overal neer te leggen. Je pompoenpret ziet er weer super gezellig uit. Die hebben vast dikke pret daarbinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoo leuk je pompoen en weet je je moet eerst gewoon even goed kijken welke echt is op de foto!1
    knap gemaakt hoor en wat een heerlijk tafreeltje op je dienblad zet maar bij mij neer!! hihihi
    fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Maris, op de eerste foto had ik in een fractie van een seconde jou pompoen niet herkent als en vilt pompoen zo echt!!!
    En ik vind de bruine muisje ook leuker staan.
    En of het nu een beetje mis is gegaan...? Ik kan het niet zien! Echt heel mooi! Groetjes Smoek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lijkt dat leuk zo op dat dienblad!!! Je bent er helemaal klaar voor zo!!! Ik denk dat ik aankomend weekend ook maar even wat pompoenen ga scoren...

    Liefs Angelina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Love the wee mouse peeking out, cheers Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi plaatje weer. Erg mooi gemaakt.
    Maar ik wil eigenlijk nog niet aan de herfst.
    Al hoewel het er buiten niet uitziet is het nog zomer. Ik ga nog even wachten hoor.
    Ik ving de kleuren ook prachtig. Heerlijk warm.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap dat je er nog een hebt gemaakt, maar hij is dan ook echt de moeite waard! De bruine muisjes vind ik ook ontzettend mooi kleuren. Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo dat heb je knap gemaakt, de pompoen is niet van echt te onderscheiden...het vilt heeft dan ook prachtige overlopende kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dear friend, I love coming here, makes me much good. Happy weekend.
    Hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt een leuk geheel zo, mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk om te maken he die pompoen met die muisjes. Zo krijg je wel zin in de herfst met al die mooie herfstkleuren.
    Groetjes Rianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk zeg! Je pompoen is bijna niet van de echte te onderscheiden. Ik had het niet door, tot ik je berichtje las en terug keek naar je foto :). Die bruine muisjes kleuren er ook heel mooi bij.

    Groetjes Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. erg leuk :) mooi gemaakt

    POEMPOEMPRET!!

    groetjes Jim

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoe veel ik er ook al gezien heb, deze blijf ik leuk vinden. En inderdaad, met bruine muisjes is-ie nóg mooier!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel herkenbaar je verhaal dat je denkt dat je wel weet hoe het moet en dan later er achter komen dat je toch maar beter het patroon had kunnen doorlezen.
    De bruine muisjes zijn schattig.
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind het muisje zo lief!!!

    Echt een schatje!

    Fijn weekend,

    groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Deze blijft leuk!!! Ik vind de bruine muisjes fantastisch gevonden!!! Mooie kleur combinatie!

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen